À la Une

L'agence en 6 projets

  • L’intranet d’Allianz France

    A Kitchen remporte l’appel d’offre lancé par Allianz France pour la refonte de son Intranet.

    L’agence revoit entièrement le graphisme, l’ergonomie et la ligne éditoriale de l’outil. Recentrée autour des actus « chaudes » du Groupe, lequel compte plus de 10000 collaborateurs en France, la plateforme interne devient un outil personnalisé.

    Allianz a choisi de faire évoluer son Intranet par étapes afin de pouvoir l’adapter à tout moment aux besoins des collaborateurs.

  • La 1ère plateforme collaborative du secteur bancaire

    BNP Paribas IDEAS est imaginé, créé et développé par A Kitchen. L’objectif : associer les utilisateurs à l’innovation dans la banque.

    L’internaute peut tester en avant-premières les applications, sites web et autres supports digitaux de la banque. En outre, il peut engager des discussions sur la banque de demain: voiture connectée à sa banque, virements via les réseaux sociaux, dématérialisation des tickets de caisse… Ces idées peuvent être commentées et soumises à un vote.

    Bref, avoir des idées, c’est bien, les partager, c’est mieux!

     

  • La ligne édito Facebook de BNP Paribas

    A Kitchen gère la page Facebook de BNP Paribas depuis 2014.
    Nous y proposons de recentrer le discours de la fan page sur l’ADN de la marque : la diversité des offres.

    L’innovation est notre 2ème axe de travail. Nous proposons de créer une charte graphique dédiée Facebook, dérivée de la charte digitale BNP Paribas.

    En filigrane, chaque post mis en ligne répond à un objectif : faire converger la ligne éditoriale de la page avec la cible de Facebook.

  • Le nouveau site de la Licra

    A Kitchen est choisie pour revoir la ligne éditoriale du site, son graphisme, son ergonomie et le développer. L’objectif : construire la vitrine qui permettra à l’association de porter la voix de l’antiracisme en France.

    Sans négliger la dimension historique de la Licra, nous optons pour une structure simple et un graphisme moderne mettant en valeur un calendrier des grandes échéances antiracistes, les actus de l’association et sa présence en ligne et sur le terrain. La plateforme digitale permet également à chacun de faire appel aux services juridiques de la Licra.

  • Quindici en cinemagraphs

    Dernier né des restaurants de Julien Cohen, Quindici, situé dans le 15ème arrondissement parisien, avait besoin d’un site web pour vitrine digitale. A Kitchen propose de jouer sur le nom du restaurant et la diversité de ses espaces de vie pour créer un site moderne et original.

    Nous créons 15 cinemagraphs, des vidéos qui se répètent en boucle pour mettre en valeur chaque lieu – le restaurant, le traiteur, la cave à vin, l’épicerie et le take-away. En fonction de l’heure de connexion, une de ces 15 vidéos apparaît.

  • My Internet Project

    My Internet Project propose aux internautes/citoyens de prendre en main de manière active et participative la lutte contre les propos haineux sur le web en partageant les discours de tolérance.

    Grâce à un bouton installé dans le navigateur, l’internaute peut surligner et partager sur une plateforme web et les réseaux sociaux les discours positifs qui le touchent. Et ce sans jamais quitter sa navigation.

LOVE SPEECH WANTED

21 June 2016 / MY INTERNET PROJECT / Share
Voice of Wealth campaign / discover the app / Share
Editorial line BNP Paribas – April 2016 / see Facebook page / Share
App Install video campaign on Facebook for « Mes Comptes », an app by BNP Paribas / See the app on the App Store / Share

A digital photo wall for M6

M6 Publicité / March 2016 / Digital campaignsWebsite / Share

After working on a similar project for Allianz France, A Kitchen designed a digital employee photo wall for the advertising branch of French TV channel M6. Used as an internal tool to present the Group’s workforce, this digital photo wall takes the shape of an interactive mosaic.

The platform is completely secured, with a dedicated url.

App Install video campaign on Facebook for « My Accounts », an app by BNP Paribas / See the app on the App store / Share

Out Of My Internet: Our commitment to fighting hate speech

/ March 2015 / ApplicationsDigital campaigns / Out Of My Internet becomes My Internet Project / Share

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OUT OF MY INTERNET offers internet users/citizens the possibility to take an active hand in the fight against heinous and stigmatizing speeches on the web. From now on, they can report them in a matter of two clicks.

The project started from a simple assessment : the Internet, and especially social media, blogs, news articles comments etc., have become a major challenge for those who fight all sorts of abuse, whether sexist, homophobic, racist, anti-semitic, islamophobic, etc.

Few are the people who take the time to alert the authorities or associations : this requires commitment, a good knowledge of the associative network and to trust that things will be taken care of.

Out of My Internet makes it possible for any Internet user to be actively involved in this fight, thanks to a button installed in their browser. The « OUT ! » button has two simultaneous objectives : by a simple ‘highlight and click’ you can report illegal opinions, but you can also send a message of tolerance to its author, all without quitting your page.

Launch of the Paylib communication campaign

Paylib / August 2014 / Digital campaigns / Discover Paylib / Share

On the occasion of a partnership with the railroad company website Voyage-sncf.com, BNP Paribas issued an RFP for the promotion of its payment solution « PAYLIB ».

A Kitchen chose to stress three key aspects of PAYLIB, freedom, security and simplicity, in an ad hoc communication campaign on various social media, as well as the BNP Paribas and Hello Bank ! websites. Our proposition, based on the tagline « High-speed payments » won the selection.

We provided a dozen graphic creations for BNP Paribas. For Hello Bank ! the tagline needed to be surrounded by visuals of a more illustrative kind.

Today, the PAYLIB payment solution has increased its visibility, and new partnerships are under consideration.

Switching bank with a simple Hello

Hello Bank! / January 2014 / Brand contentDigital campaigns / see the video / Share

A Kitchen created Hello Start, a tutorial video designed to make administrative procedures simple for Hello Bank’s brand new customers. Hello Start is one of the bank’s arguments to assert its positionning. Just say Hello.

Co-op students and digital media

BNP Paribas Careers / March 2013 / Brand contentDigital campaigns / Share

A Kitchen imagined two digital devices targetting students alternating full-time work and studying, who are a special focus for many companies’ HR services in France.

Video coverage – we made photo reports covering the life of co-op students alternating between their working time at BNP Paribas, and their time at university. The objective was to promote those « co-op » plans on Facebook, and highlight the working conditions at BNP Paribas, but also to make this first work experience appear less daunting. The reports, including students’ quotes, were posted online, and gathered on a single platform, thanks to a plugin we developped on that occasion.

The 24h co-op experience – BNP Paribas’ very high-tech concept store, located avenue de l’Opera, Paris, hosted the 24h co-op experience. This event gathers several hundred co-op job applicants. With the help of digital artist Taprik, we provided students with an app to make their own digital graphic creations using their smartphone just like a spray paint can. Their creations were then printed and posted on Pinterest, and we ran an online contest to reward the one which drove the most «likes ».

Creation of the agency

A Kitchen / February 2012 / ApplicationsBrand contentDigital campaignsSocial mediaWebsite / Share

A year before launching A Kitchen, when they both worked for Degetel, a software engineering company, Yoann Chevreuil and Nicolas Hazout (often) met up at the coffee machine.  The former was a creative director, the latter the head of the communications department.

They had fulfilled their mission, which was to launch the company’s digitalization, with the creation of a website and a mobile app. A genius idea suddenly downed on them, between two nespresso caps : « What if we started our own business ? ». A self-evident question, that you’ve heard a million times, and yet, they did go ahead with it.

April 2012: A Kitchen was created.

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